Saturday 21 January 2012

mengetahui seseorang yang sedang berbohong

hahaha.. ary nie sye nak kongsikan sesuatu, iatu mcm manew nak tahu org yg sedang berbohong kan?? mesti antara org yg bercinta nak tahukan?? tkot bf/gf korang berbohong btol x?? ya bcelah bagaimana orang yg berbohong..

1.posisi tubuh
dapat menjadi bukti yg menunjukan bahwa seseorang sedang berbohong, kerana disadari ataupun tidak disadari ada hubungan yg kuat antara pikiran dan ekspresi.

2.nafas yang tiba-tiba
dalam setiap kebohongan, degupan jantung akan meningkat,dan nafas akan menjadi cepat,  biasanya pembohong akan mengambil nafas dalam-dalam untuk menenangkan perasaannya..

3.kegelisahan di bahagian tubuh
hal ini terdapat dilihat berbagai cara, tergantung dari orangnya, gerakkan yang gugup akan menarik perhatian kita terutama dapat kita rasakan ketika kita berbicara dengan seseorang yg kita kenal dan orang tersebut melakukan gerakkan yg tidak seperti biasanya.

4.posisi yang tiba-tiba berubah
sebagai contoh lawan bicara kita sedang meyilangkan kakinye diatas kaki lain ketika menjawab pertanyaan kita, merubah posisi kakinya,

5.gerakkan yang tidak disadari
contohnye mengoyangkan kaki,mengoyangkan tangan di atas meja, kedua dua peha saling menekan dengan kuat,

6.senyuman  yang palsu
senyuman yg identik, dengan keakraban dengan kepercayaan, dan para pembohong seringkali menyalahgunakan, jadi bagaimana mebezakan senyuman pembohong, pembohong akan senyum secara tiba tiba.walaupun tidak ada benda yg harus disenyum


REALITI DAN FANTASI

copyright@2012.all right reserved by si pelukis kidal jalanan